Telefon: +36-1-999-4628 Ingyenes Szállítás! ❤️ Bejelentkezés Bejelentkezés

Vitaful Tudástár
Hasznos és érdekes cikkek az egészséges életmódról

Legújabb cikkeink

Az élelmi rostok szerepe – Miért fogyasszunk rostban gazdag ételeket?

2021. 02. 28.

A rostok nem csupán az emésztőrendszer szempontjából fontosak. A rostban gazdag ételek segíthetnek a cukorbetegség kezelésében és megelőzésében, illetve hozzájárulnak a szív-és érrendszeri betegségek, a magas vérnyomás és a vastagbélrák megelőzéséhez is. De milyen rostban gazdag ételeket fogyasszunk és mennyi rostra van szüksége a szervezetünknek naponta? Cikkünkből ez is kiderül.

5 tipp az egészséges bélflóráért

2021. 02. 28.

A bélflórát alkotó jótékony baktériumok segítik az emésztést, a vitaminok felszívódását, sőt még az agyműködésre és a hangulatunkra is hatással lehetnek. Most megtudhatod, hogy milyen ételek és probiotikus készítmények fogyasztása javasolt a bélflóra helyreállítása érdekében. 


Agyserkentő vitaminok és tápanyagok  – Így javíthatod a szellemi teljesítményedet

2021. 01. 26.

A táplálkozás során bevitt energia 1/3-át az agyunk használja fel, a megfelelő működéshez pedig minőségi tápanyagokra van szüksége, így az étrendünk jelentősen befolyásolhatja az agyi teljesítményünket.  Cikkünben bemutatjuk azokat a vitaminokat és egyéb tápanyagokat, melyek bizonyítottan hozzájárulnak a szellemi teljesítmény maximalizálásához, segítik a koncentrációt, a memóriát és a tanulási képességet.

Vitaminpótlás gyermekkorban – A legfontosabb vitaminok gyerekeknek

2021. 01. 25.

A kiegyensúlyozott étrend kialakítása és a napi vitaminbevitel biztosítása nem mindig egyszerű feladat a gyerekeknél. Most segítünk eligazodni a milligrammok, mikrogrammok és napi egységek világában és bemutatjuk, mely vitaminokra miért és milyen dózisban van szükségük a gyermekeknek, illetve milyen forrásból tudjuk ezt a leghatékonyabban biztosítani számukra.  

Hangulatjavító ételek –  10 egészséges élelmiszer a borús téli napokra

2021. 01. 25.

Ha rosszkedvűek és letörtek vagyunk nagy a kísértés, hogy édességekkel próbáljuk feldobni a hangulatunkat. Pár kocka csoki gyors vígaszt hozhat a bánatra, azonban vannak olyan ételek, melyek rendszeres fogyasztásával hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a hangulatunk kiegyensúlyozott lehessen.

Most ezek közül mutatunk be néhányat, hogy legközelebb, ha egy borús téli napon rád tör a rosszkedv tudd, hogy valójában mire van szüksége a szervezetednek.



A szelén élettani hatásai – Miben segíthet a szelén pótlása?

2020. 12. 07.

A szelén egy a szervezet számára létfontosságú ásványi anyagok közül. Bár csak kis mennyiségben van rá szükségünk, rendszeres pótlása nélkülözhetetlen az egészséges immunrendszerhez. Erős antioxidáns, jó hatással van a pajzsmirigy működésére és az anyagcsere-folyamatokban is részt vesz.

Kíváncsi vagy, mi mindenben segíthet még a szelén és milyen ételekkel biztosíthatod az optimális mennyiséget a szervezeted számára? Akkor olvass tovább! 


B5-vitamin –  Mire jó a pantoténsav, milyen hatással van a szervezetünkre és miben található meg?

2020. 10. 04.

A hűvösebb évszak beköszöntével könnyen megfázhatunk, ezért most fokozottabban kell ügyelnünk arra, hogy szervezetünk ebben a szezonban is megkaphassa a megfelelő működést biztosító tápanyagokat. A B5-vitamin a vírusos- és bakteriális megbetegedések ellen is védelmet nyújt, amely a jelenlegi időszakban kifejezetten fontossá vált. De hogyan juthatsz elegendő B5-vitaminhoz, és milyen előnyei vannak még ennek a sokoldalú vitaminnak? Cikkünkből minden kiderül.